Wednesday, March 3, 2010

Maulidur Rasul

2 Mac 2010 - Panitia Pendidikan Islam SK Jengka Batu 13, Chenor telah mengadakan Majlis Sambutan Maulidur Rasul peringkat sekolah. Majlis dimulakan jam 8.00 pagi dengan perarakan semua guru dan kakitangan serta murid-murid. Perarakan diketuai oleh Ustaz Hasim bin Bakar yang juga pengerusi Panitia Pend Islam dengan membawa sepanduk yang dihasilkan oleh guru-guru dan kakitangan sambil berselawat.


Majlis diteruskan dengan tayangan slide kisah kehidupan nabi Muhammad s.a.w. dan pertandingan bercerita kisah nabi-nabi.

Selepas rehat majlis diserikan lagi dengan bacaan al-Quran oleh Qari sekolah iaitu adik Norman Hakim yang juga merupakan johan Tilawah Rendah Daerah Maran 2009. Selepas ucapan guru besar, pertandingan nasyid pula dijalankan. Kesemua peserta yang membuat persembahan telah menjadikan majlis ini lebih meriah.

Selepas persembahan murid-murid, 4 orang tenaga pengajar telah menunjukkan bakat berzanji. Majlis diserikan lagi dengan majlis potong jambul bayi Ustazah Nazirah yang berusia 4 bulan.




Semoga majlis keagamaan seperti ini dapat menerapkan nilai-nilai murni di kalangan generasi muda yang bakal menempuhi hidup yang penuh ranjau dan dugaan.

CONTOHILAH AKHLAK-AKHLAK MULIA RASULULLAH S.A.W

No comments:

Post a Comment